29 Mayıs 2017 Pazartesi

Gebelik Zehirlenmesi Preeklampsi mi dediniz?

Gebelik zehirlenmesi mi? oooo alırım bi dal :)
Hep son dakikacı oldum bu hayatta, kocam sayesinde. Bana kalsa herşeyi baştan yaparım ama sağolsun kendisiyle olan 18 sene de hep en son dakikaya bırakır oldum herşeyi.
Gebelik 32. hafta evde badana boya: Ya deli misin derler di mi adama evet derler bence de desinler zaten. Gebeliğimin 32. haftasına girişimi evde badanacılarla beraber kutlamaya karar verdim, sağolsun beni pek telkin ettiler
-hiç kokmaz abla (abla da kim)
-kalırsınız biz şu odayı en son yaparız (oldu canım)
-biz zaten çok temiz çalışıyoruz (küfür kıyamet)
2 gün dayanabildim evde uyumaya, boya kokusu falan yok ama o toz. Zaten mutfakta yok ki, yani minicik bir odada çekyatta 3 kişi yaşadık 2 gece.
En son eşim kalk gidiyoruz dedi de çok şükür kalktık otele yerleştik, -otel mevzusunu da ayrıca yazıcam-adamın günahını almiyim, o başından beri bana dedi kalk otelde kalalım diye ben adamlar kalabilirsiniz birşey olmaz dediler falan diyip geçiştirdim ama ben ne biliyim böyle olacağını.
Neyse hergün eksikler gedikler derken İkea koçtaş bauhaus ta sabah 8 akşam 10 mesaisindeyim.
doğal olarak bend ebi sıkıntılar başladı.
ilk evde kaldığımız gece gene tüm gün İkea da geçirmişim, akşam eve geldik daha ev ev gibi, efeyi yatırdım, yıkadım harika bir anneyim, ama bende bi sıkıntı var,yani birşey var bende benden içeri anlayamıyorum, tarif edemiyorum, midem bulanıyor, iyi hissetmiyorum, var bir şeyler.
Sabriyi de panik yaptırmak istemiyorum, ben dedim bir Acıbademe gidip geliyorum sen oğlanla dur.
Gittim tansiyonumu ölçtüler : sıkı durun söylüyorum 18/11 NEEE
Ölçen hemşire 3 farklı makinada ve bir elde ölçüm aletiyle 4 kere ölçüp öyle emin oldu, hemen doktorunuzu arayın hatta sizi ambulansla Maslak Acıbademe gönderelim dedi. Ben durumun ne olduğunu hatta ne kadar önemli olduğunu bilmediğim için tamam ben hallederim sağolun gibi üstü kapalı söylemlerle orayı terkettim.
Sevgili doktorum Lemi Beyi aradım, telefonu çekmiyordu, 1,2,3 yok çekmiyor. Ben hafiften yola çıktım hedefi belirledim Amerikan Hastanesine başladım gitmeye, gidiyorum ama iyi değilim, yani bir üşüme, bir titreme, mide bulantısı ne ararsan var.
O sırada eşimi aradım dedim ki merak etme ben bir Amerikana gidip serun taktırım gelicem, bizde meşhurdur bi serum taktırıp gelme, eczaneye gitme gibi.
Tek başına gitme falan diyo ama ben yolu yarıladım bile.
Hala arıyorum Lemi bey yok, aklımdan geçen genelde ameliyathanelerde telefon çekmez alt katlarda olduğu için diyorum ki bir yerin ameliyathanesinde başla sıradan büyük hastaneleri ara sor ama onunla uğraşacak halim bile yok.
O sırada abim arıyor napıyosun diye, konuşurken arabanın hoperlöründen konuştuğumu anladığı için nerdesin diyor, bende midem biraz kötü Amerikana gidiyorum serum taktırıp dönücem diyorum.
sağolsun o da evine girerken yoldan dönmüş, benden önce hastanede beni bekliyordu.
Çok uzattım, neyse geldik hastaneye ismini hatırlayamadığım bir tatlı doktor (kadın doğumcu)  vardı nöbette ben olayları anlatınca geldi muayne etmeye ama herkeste bir telaş bir sıkıntı var belli yani pek bir önemsendim, doktorunuza ulaşabileceğimiz başka bir numara var mı diye ısrar ediyorlar yok diyorum bizde ulaşamadık hay allah falan diye hayıflanıyor kadıncağız.
o sırada üstünde MAVİ KOD yazan bir çantayla biri gelip yanıma oturdu, bu ne falan meraktayım ama soramıyorum tabii, neyse sonra Lemi beyin asistanı Sevilaya ulaşma fikri geldi Cenkten iyi ki de geldi hemen ulaşabildik başka bir hastanenin ameliyathanesinde doğumdaymış.
Bekleyin 15 dakikaya ordayım yanıtı almışlar. Hemen yatışım yapıldı bebeğe bakıldı tansiyon takibim için 4-5 gün gözetildim.
Bitti mi? bitmedi...
devamını yazarım bak kızım uyandı





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder