19 Aralık 2013 Perşembe

Kereviz Çorbası Tarifi

Bu tarifte nerden çıktı diyeceksiniz, Efe'ye yemek yedirmek azap, herşeyi yemek hiç bir şeyi beğenmez, anlayacağınız zorlanıyorum ona yemek yedirirken daha doğrusu sevdirirken.

Kerevizi nasıl yediririm diye düşünürken böyle bir şey yptım şimdi ailecek bayıla bayıla yiyoruz. Biz sevdik siz de seversiniz diye umuyorum.

2 adet kereviz
ve yaprakları
1 patates
1 havuc
tereyağ
tuz

kereviz patates ve havuçu az suyla haşlayın, hepsi iyice piştikten sonra tereyağı ve tuzu ekleyin blendırdan geçirin üzerine de az tereyağlı toz biber kavurun dökün mmmm... enfes:)
 afiyet olsun

Yakın Komşu Alexandroupoli, arabayla Yunanistan

Uzun zaman oldu gene yazmayalı , çok yoğun çalışıyoum boş durmuyorum yani..
Her seferinde bunu bloga yazmalıyım dediklerimi atlıyorum, her akşam bunu blogda paylaşmalıyım diyip uyuyorum:) biriktirdim anlatacak içimi dökecek çok şeye sahibim.

Giden herkes yazın gidin demesine rağman biz havalar soğumadan Eylülde atlayıverdil Alexandroupoli nin yollarına. Evden çıktıktan tam  3 saat sonra soframıza oturmuş balıklarımızı kalamarlarımızı söyleyivermiştik. Zaten her yer Türk dolu olduğu için çok ta yabancılık çekmedik sanki Türkiye de bir Yunan kasabasında geziyorduk, Sabri çok sevmese de ben sevdim, marketlerini sevdim kalamarlarını sevdim, havasını sevdim duyunu sevdim sevdim yaa bahanem çok...
Yaz olmadığı sürecek yapacak çok bir şey yok, tipik Yunan halkı saat 12 de kapatıp dükkanları 5 te açıyor, başım ağrıyor desen ilaç alacak eczane yok. Zara açık :) bir de çok meşhur kahvecileri var o da açık.
Kavala'ya gittik Alexandroupoli den sonraKavala daha kalabalık daha insanlı. Ama aynı ordaki Zara daha berbat saat 4 dedin mi kapatıyor.
Yapacak tek şey market gecmek alışveriş yapabileceğin ve gezip görülebilecek tek yer oraları. Biz de öyle yaptık marketleri bizden çok daha uygun fiyatlı ve çok çeşitli zeytinyapları enfes kaşar peynirleri çok lezzetli.
Bir de Jumbo diye oyuncak mağazası var aslında tam oyuncak demeyelim ıvır kıvır zıvırlı bi dolu malzemesi olan büyükçe bir market ama çok ucuz gerçekten.
Bir de insan psikolojisi 1 Euro yu  1 Tl olarak düşündüğün için sana herşey ucuz geliyor zaten.

Yunanistan turumuz Alexandroupoli ve Kavala olarak son buldu tabiiki ama yolda Özcanlar köfte Malkara Süt Ürünleri mağazası ve benim Yunanistan marketlerindeki engin deneyimimle bağajda yer kalmadan döndük.
Bir sonraki gezimiz Barcelona ...

14 Mayıs 2013 Salı

Çocukla gezerim . com

Çoğu arkadaşımın bildiği üzre uçak fobim nedeniyle uzun süredir pek bir yerlere gitmez idim. Ama hep dediğim gibi hayatımda Efeden önce ve Efeden sonra diye iki bölüm mevcut. Tüm arkadaşlarımdan duyduğum kadarıyla çocukla tatil hem zor hemde ızdırap vericiymiş. Bu çocukla tatil hakkında söylenen hiç bir şeye kulak asmadan tatil programı yapmaya başladım ... evet nereye gidebilirdik efenin yemeklerini rahat yiyebileceği bir yer olmalıydı yokuşsuz bir memleket aranıyordu eee uçakla uzun olmasın dedim oteli iyi olsun , kılı olsun tüyü olsun derken www.booking.com dan Roma otellerine bakarken buldum kendimi. Aranan kriterlere uygundur herşey, planlar yapıldı oteller seçildi, çocukla sistemli olmalıydım bavul için listeler yapıldı, kıyafetler ayrıldı, ilaçlar stoklandı, ateşr bavbiölçer havlusu vs vs i derken mini bir bavulla dünyanı dolaşabilecek olan ben 6 gün için 2 koca bavul aldım :()
Otelimiz çocukla rahat edilebilinecek bir oteldi. Otobüslerin numaralarını öğrendiniz mi her yere çok yakındı. Otel personeli gayet iyiydi kahvaltısı da idare ederdi en önemlisi temizdi. Roma çocukla - 1-2 yaşlarındaki özellikle - gidilebilecek rahat yerlerden biri. Ama pizza makarna yemekten çocuk bile sıkılıyo bi zaman sonra. Et pişirmeyi bilmedikleri için çocuğa et yediriryim baydık artık makarnadan pizzadan derseniz hata yaparsınız çünkü etleri o kadar sert ki diil çocuğun sizin yemeniz bile imkansız. Balık derseniz 1 kere bir yerde balık gördük hemen atladık yedik zaten :)

Efe de sağolsun bize çok sorun çıkarmadı, rahat rahat tatilimizi yaptık işlerimizi hallettik. İlk yurtdışı gezimizden Efe tam not almıştı yani. Devamı için planlar programlar yapılmaya başlandı bile çok yakında gene mini bi tatil için yollardayız.

Terrible One - Two - Three - Four

Aksaray dolmuşu gibiyim hadii Teriible 'la bir iki...
12 aylık olduğunda asabileşen çocuğumla bu terrible işine adım attım sayın seyirciler. Çocuk TERRIBLE TWO  ya  giriyor dediler. Eywah Eywah dedim naapıcaz ne edicez? Meğerse beterin beteri varmış.
İnat, ısrar, inkar, dehşet, vahşet ne ararsan var bu filmde: En son karpuz tabağını masadan kaldırdım diye çatalları yere fırlatınca dedim ki bizim bir pedagog zamanımız gelmiş :(
Bence benim pedagoga ihtiyacım var Efeyi anlayabilmek için. Tamam çocuğun sorunları olabilir dişti , kıldı, tüydü derken ama benimde sorunlarım var arkadaş. Çocuğa tahammülle ilgili sıkıntılarım var.
Efe tam tamına 21 aylık oldu -ki bu da masrafların artıığının okul parasının gittikçe yaklaştığının habercisidir efenim- 21 aylık terrible two nun en üst noktası herhalde. Adama kıyafet giydirmek bile azap, su içirmek sorun, yemek yedirmek dert hele de azı diş denen illetler çıkmak için çabalıyorsa.
Eywah Eywah...
Anlayacağınız ona pedagog bana da bir psikolog lazım. Yeni çağımızın yeni para harcama yerleri. :)
Yakında beni kafamda huniyle görürseniz şaşırmayın.

Bir Oyun Grubu Hikayesi

Efe hayatıma girdiğinden yediğim içtiğim değiştiği gibi çevrem arkadaşlarım kendim de değiştim.
Daha rahat konuşabildiğim daha rahat çocuk sorunlarını  paylaşabildiğim insanlar arar oldum, ki bu noktada efsane bir ekip olduk.

Her perşembe toplanıp (bir oyun pedagoguyla beraber) yiyoruz içiyoruz gülüyoruz eğleniyoruz. Efe bana arkadaşlarını say dediğimde hemen başlıyo : Ayş - Bo - Ap - İa :) Nam-ı diğer Ayşe, Bora, Alp, Lea.
Ayşe Mart Alp Ocak Lea Şubat Bora Aralık Efe'de  Ağustos doğumlu. O kadar alıştılar ki birbirlerine o kadar güzel eğleniyolar ki kavgalar bile çıkıyor arada.

Bizim içinde öyle güzel oluyo ki -yemenin içmenin yanı sıra- oyuncakları öğreniyo, arkadaşlarıyla paylaşmayı öğreniyor ki bence bu bi nevi okula hazırlık kursu gibi birşey oldu bizim için.

Her perşembeyi iple çekiyoruz artık bir hafta yapamazsak oyun grubunu Efe hemen başlıyo Ayş, Bo, Ap, İa.
Bende anlatıyorum Alp hasta olmuş sende hastasın bu hafta görüşemeyeceğiz ama iyileştiğinde hemen oynamaya gideceğiz. Artık anlıyor mu yoksa beni mi idare ediyor bilmiyorum ama ben bu çocuğu çok seviyorum.